Monday 14 July 2014

PARIS

Heti alkuun - kuvat on näin pieniä koska muuten ne ois liian isoja XD mulla oli ongelmia flickrin kans kun siihen oli taas tullu jotain uudistuksia joten latasin kuvat photobucketiin, ja siellä taas en osannu muuttaa kuvan kokoo... Yritän oikein perehtyä tähän ongelmaan jossain välissä!

Meiän kielimatkahan starttas Pariisista ja tässä tulee nyt kaikki siellä otetut kuvat kerralla, varautukaa pitkään postaukseen!

Saavuttiin Pariisiin muistaakseni 9-10 aikoihin aamulla. Suoraan lentokentältä mentiin bussiin, jolla kierreltiin kaupunkia ja ranskalainen opas selitti meille (englanniks tosin) ummet ja lammet, se oli oikeestaan aika tylsää :D Kiertoajelu päätty tolle tasanteelle josta näki Eiffelin hienosti ja siinä vaiheessa päästiin jopa ulos bussista. Otettiin muutamat kuvat ja lähdettiin vihdoinkin hotellille.
Hotellille vietiin vaan matkalaukut ja saatiin hetken aikaa levätä, sitten suunnattiin Eiffelin puistoon. Otettiin muutamia kuvia ja sen jälkeen syömään subia.
Ekana iltana päästiin vielä Seinen risteilylle, joka kesti noin tunnin. Nähtiin siinä suunnilleen kaikki tärkeimmät nähtävyydet kätevästi yhdellä kertaa.

En nyt muista oliks tällä joku hieno nimi, mutta tässä on siis se silta johon laitetaan lukkoja rakkauden merkiks ja niinku näkyy, se on ihan täynnä. Mun mielestä selostuksessa sanottiin jotain että se on vaarassa sortua noitten lukkojen painosta mutta en oo varma muistanko väärin / kuvittelenko :D

Mulla on puolet Pariisi-kuvista vaan jotain taloja, mut ne oli niin söpöjä!! Kaikissa samanlaiset ikkunat ja pikkuparvekkeet joihin ei oikeesti voi mahtua ihminen :D

Toisena päivänä suurin osa porukasta meni Disneylandiin, mutta meille muille oli luvassa Louvre. Se oli ihan jäätävän iso ja olisin varmaan voinu olla siellä monta tuntia jollei ois ollu niin järkyttävän kuuma :D Nähtiin me Mona Lisakin, mutta sehän oli vaan sellanen pieni töherrys keskellä valtavaa turistilaumaa?? höh.

Illemmalla käytiin vielä jonkun talon katolla olevalla näköalatasanteella, josta näki ihan huikeen kauas! Takas hotellille palattiin samaan aikaan kun disneytyypit eli yheksän jälkeen illalla.

Viimesen päivän ohjelmaks meille annettiin kolme vaihtoehtoo. Mä valitsin Eiffeliin kiipeemisen tai Notre Damen sijasta shoppailun, mikä osottautu aika huonoks päätökseks - Pariisissa oli tosi huonosti tälläsen köyhän opiskelijan budjetille sopivia kauppoja.

Iltapäivän päätteeks keräännyttiin kaikki yhteen ja metroiltiin Hard Rock Cafeen, missä meille oli varattu pöydät. Saatiin juoda colaa niin paljon kun haluttiin ja ai että toi ruoka oli taivaallista ♥

Syömisen jälkeen suunnattiin taas hotellille ja illalla yhdentoista aikaan bussi lähti kohti Englantia! Kokonaisuutena Pariisi oli ehkä pienoinen pettymys, se ei ollu sellanen unelmien kaupunki kun odotin :D Meitä varoteltiin hirveesti taskuvarkaista ja varsinkin meiän hotellin ympäristö oli aika pelottavaa aluetta. Kuitenkin kaikki meni ihan hyvin ja voin ainakin sanoo että oon kulkenu Pariisin metrolla ilman mitään suurempia ongelmia!

I'm really really sorry but I'm too tired to translate this time :( Enjoy the pics ♥

2 comments:

Kommentoimalla voit olla mun aurinko ♥ / Leave your comment and you can be my sunshine ♥