.

Monday 30 May 2016

just keep swimming

Viime tiistaina kun sain facebookissa yhden viestin, fiiliksen pysty aika lailla tiivistään yhteen sanaan: jaa. Jaa, koska en ollu erityisen innoissani kyseisen viestin sisällöstä, mutta olin myös yllättävän rauhallinen enkä purskahtanu itkuun kesken työpäivän niinkun olisin voinu etukäteen kuvitella tollasessa tilanteessa tapahtuvan. Ajattelin vaan että no, tästä mennään nyt eteenpäin näillä korteilla jotka mulle on jaettu,

Mitä se viesti sitten sisälsi? Se oli viesti, jossa host-perheen äiti ilmotti, että heidän nykyinen demi pairinsa (eli opiskelija joka tekee käytännössä samoja hommia kuin au pair mutta vähemmän) haluaakin jäädä pidemmäksi aikaa ja näin ollen mulle ei oo siellä paikkaa heinäkuussa.

Älkää ymmärtäkö väärin, kyseessä ei tosiaankaan ollut mikään kylmäsydäminen feidaaminen eikä mulle missään vaiheessa tullu mitenkään hylätty fiilis. Tää nainen jopa tarjoutu auttaan mua uuden perheen etsinnässä, joten kaikki on ihan ok. No hard feelings ja sillee. Näitä juttuja sattuu, ja jos niiden pitää valita kahden mukavan au pairin välillä, joista toista ne ei oo vielä edes tavannu, niin tottakai ne valitsee sen joka asuu niiden luona ja johon lapsetkin on jo kiintyny. Ei kai ne sitä nykyistä demi pairiakaan halua ulos heittää jos hän on työnsä hyvin tehnyt!

Mun tilanne siis näin alle viikkoo myöhemmin on se, että muhun on ottanu yhteyttä varmaan kymmenet perheet, joista oikeesti varteenotettavia vaihtoehtoja on kaksi. Molemmat sijaitsee Sydneyssä, molemmilla on hyvät ja huonot puolensa enkä tosiaankaan tiedä miten pystyn näistä valitsemaan :D Ei kai tässä oo muuta vaihtoehtoo kun laittaa plussat ja miinukset ihan kylmästi paperille niinkun viimekskin...

 Kaikki on siis ihan hyvin. Onneks asia kävi ilmi näin aikasin, mulla on hyvin aikaa vielä saada uuden perheen kanssa asiat kuntoon. Eihän se mun heinäkuun puolenvälin lähtö oo mikään kiveen hakattu, voin hyvin nauttia Suomen helteistä ja lähtee esimerkiks vasta elokuun alussa!

Netistä oon saanu sen kuvan, että au pairin elämässä voi tapahtua koska tahansa mikä tahansa käänne, ja voin sen nyt jo allekirjottaa vaikken oo edes lähteny vielä :D Mutta elämä on seikkailu enkä mä haluaisikaan sen olevan mitään muuta, kyllä vähän pitää jännitystä löytyä.

Tällänen lyhyt tilannepäivitys täältä juhlavalmistelujen aka tukka putkella juoksemisen keskeltä! Heti kun on juhlat saatu alta pois ja perhe valittua niin alan tutkiin tarkemmin sitä viisumihakemusta, joka ensisilmäyksellä näytti tuskasen sekavalta, mutta eiköhän siitäkin selvitä.

Nauttikaa hyvästä kelistä (kaikki joitten ei tarvi pysyä sisätiloissa leipomassa tai siivoomassa)! 8)

2 comments:

  1. No höh, mut hyvä ettei sun päivääs pilannut :) mitä sun australia-jutuille nyt kuuluu? Kuulitko että ylen au pairit -ohjelmaan on nyt haku päällä ja sehän on tällä kertaa kanadassa! voisko kiinnostaa sua vai onks nyt vaa australia ainoana vaihtoehtona? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tässä on käyny pari muuttujaa ja tilanne on nyt se, ettei mulla oo vieläkään varmaa perhettä... mutta eiköhän sellanen vielä löydy! ja ei mua kyllä kanada oikein kiinnostais, se on ilmastolta yms liian samanlainen kun suomi XD

      Delete

Kommentoimalla voit olla mun aurinko ♥ / Leave your comment and you can be my sunshine ♥